Sunday, 25 September 2016

Luahan Hatiku Broken Girl~

Lembut wanita kerana senyumannya,
Cekal wanita kerana beraninya,
Patuh wanita kerana kesetiaannya,

Sabar wanita kerana imannya,
Kasih wanita kerana belaiannya,
Lemah wanita kerana air matanya,
Ikhlas wanita kerana simpatinya,
Pendam wanita kerana cemburunya,
Sayang wanita kerana sikap keibuannya,
Tanpa wanita lelaki menjadi lemah,
Kerana wanita jugalah lelaki menjadi kalah...

Cintailah seseorang itu atas siapa dia sekarang
dan bukan siapa dia sebelumnya...


Andai suatu saat nanti aku harus pergi
Maafkan aku kerana aku terpaksa
Bukan kerana orang ketiga
Tetapi untuk menemuiNya


Menjadi cinta pertamanya memang indah
Namun menjadi cinta terakhirnya lebih sempurna...


Andai aku bukanlah cinta pertama kamu

Biarlah aku yang menjadi cinta terakhir kamu...
Aku mencintai kamu bukan
kerana harta dan rupa
Aku mencintai kamu kerana
siapa diri kamu...

Dia merupakan sumber inspirasi dan kekuatan aku

Tanpa dia aku lemah dan gundah
Senyuman dan pandangannya melemahkan aku
Kata-katanya mampu membuat aku tersenyum
Aku tidak sanggup kehilangan dia
Kerana dia kekasihku...



Kadang-kadang kita memang suka meluahkan perasaan kita pada dia , tapi itu semua bukan untuk minta simpati . tapi hanya nak minta difahami 


Kαdαng-kαdαng berkαwαn pun dαh cukup buαt kitα bαhαgiα 


Sеmαkιn Kιtα Sαyαng Dеkαt Sеsеorαng Itu • Allαh Akαn Mеngujι Kιtα Dеngαn Pеlbαgαι Lαgι Dugααn Untuk Mеlιhαt Sеjαuh Mαnα Tαhαp Kеsαbαrαn Kιtα


Zaman sekarang perkataan 'sayang' terlalu mudah untuk dipanggil , jaga hati baik-baik kalau taknak terluka nanti


Hαdiαh tαk selαlunyα terbungkus dengαn indαh . terkαdαng Tuhαn membungkusnyα dengαn mαsαlαh , tαpi di dαlαmnyα αdα hikmαh & bαrαkαh


Jangan pernah lupa pada seseorang yang sentiasa ada ketika kita susah dan senang , kerana tanpa dia , kita mesti takkan kuat seperti sekarang


Jαngαn bersedih . Λllαh tαhu αpα yαng terbαik untuk kitα . Jαngan mengeluh . Kerαnα αdα orαng yαng lebih susαh dαri kitα

ketikα hαti kotor, mαkα ucαpαn pun αkαn menjαdi kotor , kerαnα ucαpαn αdαlαh gαmbαrαn hαti si pemilik-Nyα ღ

Lαngit tαk selαlu cerαh , kαdαng² mendung tαndα nαk hujαn , hidup tαk selαlu indαh , αdα mαsα diberi ujiαn , tαndα disαyαngi Allαh



Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu , sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan


Jangan BANDINGKAN pasangan awak jadi seperti pasangan orang lain . awak kena PERCAYA dengan pasangan awak bukannya UBAH dia jadi orang lain 


Banyak pahala kalau menggembirakan orang lain , tak mengapalah jika hati sendiri terluka , Allah kan ada untuk menyembuhkan


Kita perlu banyak 'meminta maaf' walaupun kita rasa kita tak buat salah , manalah tahu kita mungkin telah menyakiti seseorang dalam diam


Carilah lelaki , yang mampu mengubah dirimu menjadi wanita solehah . bukan hanya mampu mengubah status dirimu , dari single kepada bernikah



Perempuan mula sayang apabila seseorang yang boleh menjaga hatinya. Perempuan mula benci apabila seseorang yang sudah hancurkan hatinya



Lelaki kena faham, perempuan tak suka lelaki merokok bukan sebab benci tapi sebab sayang, dia taknak kehilangan orang yang dia sayang sebab rokok itu



Awan keluαrkαn hujαn sebαb αwαn tidαk mαmpu menαmpung αir hujαn. Manusiα keluαrkαn αirmαtα, disebαbkαn tidαk mαmpu menampung rαsα sαkit 


Kalau dah memang dia untuk kita, sejauh mana pun dia pergi, dengan siapa pun dia bersama, dia tetap akan datang dan menjadi milik kita



Perempuan boleh pendam perasaan dia terhadap orang yang dia suka selama bertahun-tahun lamanya, tetapi dia tidak boleh nak pendamkan perasaan cemburu dia walaupun sesaat



SINGLE bukan kerana tak KACAK, TAK CANTIK , atau TAK CUKUP BERGAYA . Tapi kerana ALLAH ingin pelihara dia dari terjerumus ke LEMBAH MAKSIAT



Kita mudah sayang orang. Mudah percaya orang. Semuanya mudah. Kalau satu hari dia tinggalkan kita, tak semestinya mudah kita lupakan dia



 ♥Menjadi Single bukan buat kita lemah, tapi buat kita lebih kuat untuk menunggu seseorang yang lebih layak kepada kita


"1 saat → Mengenali → 1 minit → Jatuh hati → 1 jam → Merindui → 1 hari → memiliki → Nak lupakan? → 1 tahun → Belum pasti


Kadangkala kita tidak menghargai orang yang mencintai kita sepenuh hati, sehinggalah kita kehilangannya



Kita selalu lupa atau jarang ingat apa yang kita miliki, tetapi kita sering kali ingat apa yang orang lain ada


Kalaulah anda tidak mampu untuk menggembirakan orang lain, janganlah pula anda menambah dukanya


Biar hilang cinta manusia, janji jangan KEHILANGAN CINTA ILAHI, biar berkurang air di tujuh lautan, jangan berkurangnya cinta ALLAH YANG TERHEBAT INI


Kebahagiaan itu tidak diukur dari berapa banyak harta yang anda miliki tapi seberapa bersyukurnya anda dengan apa yang anda miliki sekarang



Bercinta memang mudah,Untuk dicintai juga memang mudah
Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai sepenuhnya itulah yang amat sukar kita perolehi ketika ini


"Allah tak pernah janji yang kita akan berjodoh dengan siapa yang kita suka. Tapi Allah janji yang lelaki baik untuk perempuan yang baik."


Kalau orang menghina kita, bukan kita terhina, yang sebenarnya orang itu menghina dirinya sendiri


Sukalah seadanya dan bencilah seadanya. Jangan terlalu suka, nanti jatuh benci. Jangan terlalu benci, nanti jatuh suka


Teman yang banyak boleh diibaratkan seperti pasir pasir di pantai tetapi teman yang satu adalah ibarat mutiara terdampar di tepian



Setiap mata yang tertutup belum bererti ia tidur. Setiap mata terbuka belum bererti ia melihat



Jika kita mengetahui tarikh kita akan mati, pasti kita akan lakukan semuanya bersungguh-sungguh, terutamanya beribadat


Senyuman itu bukan bermakna kita selalu bahagia, kadang-kadang itulah cara yang terbaik untuk menyembunyikan hati kita yang sedang terluka


Janganlah kita memandang rendah erti persahabatan, kerana dalam hidup ini kita tidak mampu melangkah seorang diri tanpa seorang sahabat


Jasad kita ibarat botol kosong lutsinar yang diisikan roh didalamnya. Cantiknya botol itu bukan pada luaranya tapi pada isi dalamannya.


Jangan pernah berhenti mendengar nasihat kerana hati akan buta apabila kehilangan nasihat


Jangan menghina seseorang walau apa pun kisah hidup mereka kerana kita taktahu apa akan jadi pada hidup kita pada saat yang akan datang


Jika manusia menyayangimu,ketahuilah bahwa terkumpulnya cinta seluruh manusia di bumi ini tak akan pernah menandingi cinta Allah terhadapmu


Kadangkala orang yang kita baru kenal mampu menjadi seseorang yang terpenting dalam hidup kita berbanding orang yang dah lama kita kenal 


Jangan membandingkan dirimu dengan orang lain. Iri hati hanya membuat jiwamu gelisah. Jadilah diri sendiri


Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu telalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang


Carilah pasangan yang selalu melihat kita cantik kerana mencintai kita, bukan yang mencintai kita kerana kita cantik


Manusia terbaik adalah yang selalu berusaha membuat orang lain senang. Lakukanlah walaupun kamu harus meninggalkan mereka dan sendirian


Jika anda berani serahkan hati anda untuk dicintai...
anda juga harus berani dan tabah andai satu hari hatimu itu dilukai


Perempuan tak minta teddy bear untuk dipujuk, tak minta duit untuk gembira. Mereka cuma harap kesetiaan dan kejujuran daripada seorang lelaki


Kadangkala kita senyum sekadar untuk menutup luka dihati dan kadangkala kita ketawa hanya untuk mengubati kesedihan dalam diri


Cinta itu boleh diumpamakan bagai makan sambal belacan, walau pedas hingga mengalir air mata namun tetap dimakan jua ♥♥♥


kalau tak sudi untuk menyapu airmata seseorang, jangan sesekali buat dia menangis


Rasa rindu, rasa cemburu, rasa sakit hati, rasa ego, rasa nak menangis, rasa happy semua ni ada bila kita mula rasa sayang pada seseorang


Bila prempuan menangis,biarkan dia terus menangis sehingga dia puas kerana itu memang caranya dia ingin mencari kekuatan dan ketenangan diri


Kalau sayang dia, jangan pernah menipu dia. Biar jujur walaupun dia marah, yang penting kita tak pernah hilangkan kepercayaan dia pada kita


ツ SEKUAT mana kita setia ツ SEJUJUR mana kita menerima ツ♥• Jika ALLAH Tidak Menulis JODOH Kita bersama dia , Kita Tetap Tidak Akan Brsama Dengannya •♥


Jangan buang masa menunggu orang yang dah melupakan kita. Jangan menyeksa diri sendiri dengan setia menunggu sedangkan dia dah bahagia


Awan keluarkan air hujan sebab, awan tidak mampu menampung air hujan. Manusia keluarkan airmata, sebab tak mampu menahan rasa rindu dia 


Awak , kali pertama saya kenal awak .. Secara jujurnya saya cakap , saya tak pernah terfikir yang awak akan jadi begitu penting bagi saya 


Saya taknak duit , saya taknak coklat , saya taknak i-pad . Tapi saya cuma nak awak berada di sisi saya untuk menghilangkan rasa rindu ini


Cinta ni macam internet. Terkadang dia laju, perlahan dan putus2. Walaubagaimana pun kita tetap memerlukannya


Tak mungkin kita dapat lupakan orang yang kita sayang dengan sekelip mata meski dulu kita pernah mencintainya dengan sekelip mata


Perempuan memang pandai buat 'FakeSmile', hanya sebab nak jaga hati orang lain, sedangkan hati dia yang sakit


Cintailah Allah sepenuh hati, InsyaAllah tidak akan rugi. Tetapi andai kita mencintai manusia melebihi cinta kepada Illahi, sedarlah yang sebenarnya kita telah melakukan kesilapan


Saya berbangga dengan jantung saya walaupun dah DISAKITI , dilukai , ditikam , ditipu dan dipermainkan tapi masih kuat berdenyut untuk meneruskan hidup


Kalau tidak mampu mencapai apa yang anda mahu, sekurang kurangnya jangan rampas yang orang lain


Biarlah semua kegembiraan ku menjadi kegembiraan mu dan semua kesedihan mu menjadi kesedihan ku


Ada sebab mengapa kita mengenali seseorang itu dalam hidup kita. Sama ada kita perlu mengubah hidup kita atau kita mengubah hidup dia 


Fikir selama berapa tahun kita hidup. Adakah kita sudah menjalani hidup ini sesuai dengan kehendak Allah atau kehendak nafsu kita sendiri


Perasaan sayang boleh datang dalam hanya masa seminit , Tapi belum tentu perasaan sayang tu hilang dalam masa sesaat 


Lamarlah seorang wanita atas niat untuk diperisterikan bukannya untuk dijadikan bahan percubaan dalam percintaan


Kadang kadang penat . Bukan penat menyayangi seseorang , cuma penat bila tak disayangi sebanyak yang kita menyanyangi dia 


Jangan salahkan perempuan kalau sentiasa fikir NEGATIF pada awak. Kalau tak sayang, dia takkan risau. Dia risau, bermakna dia CARE pasal awak


Sebesar mana pun perasaan benci yang ada dalam diri pada awak, Pasti akan terselit juga perasaan SAYANG dalam hati


Lelακi γαng setiα ακαn berusαhα sedαγα uραγα memintα mααf setelαh melaκuκαn κesilαραn κerαnα tακut κehilαngαn seseorαng γαng diα sayang


Jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya


Saat kita tengah sedih, takkan mungkin seorang pun tahu apa yang kita rasakan. Kita cuba nak luahkan tapi akhirnya airmata yang menemani


Melupakan seseorang yg telah memberikan kita banyak kenangan indah adalah perkara yg sangat sukar. Tapi jika itu yg terbaik, relakanlah


Kehilangan orang yang tersangat disayangi boleh membuat seseorang itu menjadi lebih matang menghadapi dugaan hidup yang sebenar 


Setiap masa bila saya termenung, awak la orang yg saya fikirkan. Saya sentiasa terfikir macm mana keadaan awak dekat sana, okay atau tak 


Bila saya dah mati, jangan datang dekat dengan mayat saya , sebab masa tu tangan saya dah tak boleh nak lap airmata awak 


Bila dia abaikan kita,mesti muncul seseorang yang selalu ambik berat pasal kita,dan disitulah mulanya cinta tiga segi


Nampak sweet kalau seorang lelaki tu bagi bunga,coklat dan anak patung dekat pasangannya. Tapi lagi sweet kalau lelaki tu bagi telekung, sejadah dan Al-Quran dekat pasangannya


Jadilah wanita yang baik akhlaknya yang tinggi harga diri yang sempurna auratnya selama kau bernyawa


"Tak semua rindu boleh diluah. Tak semua cemburu perlu diberitahu. Tak semua sayang harus ditunjuk. Lebih baik menjadi rahsia Kita dan Allah."


Jangan jadi PLAYBOY yang suka melayan dan bercinta dengan ramai gadis, tetapi jadilah PRAYBOY yang mampu menjadi IMAM dalam solat nanti 


Gaya kamu,sifat kamu,cara mencintai aku yang membuat diri aku jatuh cinta pada kamu


Jangan kau pergi , ku tak ingin sendiri . Jangan kau pergi , ku tak sanggup hidup tanpa cintamu


Aku hanya akan pergi apabila aku sudah tidak lagi mampu berdiri dan berbafas untuk kamu


"Jangan fikir bila kita akan mati tetapi fikirlah bagaimana kita akan mati nanti."


Walau bibir ucap BENCI .. Tapi kita tak bole tipu hati kita yang sentiasa MENYAYANGI si dia


Orang selalu ingat yang JODOH itu rahsia Allah Tapi orang selalu lupa MATI juga adalah rahsia Allah


Andai hari ini aku menangis biarkan kerana esok aku tidak ingin menangis lagi 


Kαdαng-kαdαng berkαwαn pun dαh cukup buαt kitα bαhαgiα


Saya tak benci awak tapi saya berpura-pura benci awak supaya awak lupakan saya demi kebahagiaan awak


Orang yang betul-betul cintakan awak akan selalu mempertahankan cintanya itu walaupun pelbagai dugaan yang mendatang 
Kadang Kala Lebih Baik menjauhi si dia
Bukan kerana berhenti mencintainya
Tapi kerana harus melindungi diri sendiri dari rasa sakit


"Jangan membuang masa menunggu orang yang dah melupakan kita, Jangan menyeksa diri sendiri dengan setia sedangkan dia dah bahagia"


Sungguh beruntunglah orang yang senantiasa bersabar..
Kerana sesungguhnya ada hal yg begitu indah dibalik kesabaran..


Orang dah tak suka, untuk apa menanti.
Kalau dah jodoh, dia pasti akan datang sendiri


Untuk melupakan dia tidak semudah mengenali dia


Matematik mungkin tak mengajar kita bagaimana nak menambah cinta dan menolok benci tetapi ia mengajar bahawa setiap masalah ada penyelesaian


Kalau awak rindukan seseorang,jangan tanya mana dia pergi tapi cari di mana dia berada


Semua orang mungkin pernah tengok kita ketawa namun bukan semua orang pernah tengok kita menangis


Berlajarlah untuk kehilangan dia andai dia bukan jodoh kita


Jangan terlalu sayangkan seseorang takut nanti jadi benci . Jangan terlalu bencikan seseorang takut nanti jadi sayang


Apabila seseorang wanita itu tidak menangis lagi untuk kamu bermakna telah ada lelaki lain yang berjaya membuat dia tersenyum


Melupakan seseorang yang telah memberikan kita banyak kenangan indah adalah perkara yang sukar


Jangan menangis kerana semuanya belum berakhir tapi senyumlah kerana itu pernah terjadi


Setiap orang melakukan kesalahan, kita tak boleh lari dari kesilapan. Jangan hina seseorang tu macam kita ni tak pernah buat salah..


Jangan pandang kejahatan orang macam dia pasti ke neraka, jangan pandang kebaikan sendiri macam pasti ke syurga


Ada kalanya kita rindukan seseorang yang tidak pernah rindukan kita


Jika air mata itu mampu mengalir untuk memupuk kembali rasa tabah dan sabar, maka biarkanlah ia mengalir menyentuh pipi


Kadangkala kita perlu MENYEPI untuk mencari kembali KEKUATAN DIRI 
Adakalanya kita perlu MENYENDIRI untuk mencari KETENANGAN HATI 


Orang yang menangis, tidak selamanya akan terus menangis. Bila tepat waktunya, tangisan tersebut Allah Ta'ala akan gantikan dengan rasa bahagia..


Wanita yang sosial jadi rebutan untuk dipermainkan. Tetapi, wanita yang solehah jadi rebutan untuk diperisterikan


Wahai Lelaki jika benar kau kasih dan cintakan wanita itu...

✔ Jagalah dia dengan baik.
✔ Kasihanlah dia...
✔ Berilah kasih sayang padanya...
✔ Hargailah dia...
✔ Ucaplah terima kasih atas kelebihannya...
✔ Nasihatlah dia...
✔ Bawalah dia ke jalan ALLAH...
✔ Perbetulkanlah kesilapannya...
✔ Bersabarlah dengannya...
✔ Terimalah & Cintailah kekurangannya...
✔ Jadilah yang terbaik dan Redhalah pada-NYA...

Wahai wanita jika benar engkau kasih dan cintakan lelaki itu maka lakukanlah perkara yang sama...


Berhati-hati memilih hati seseorang,jangan sampai mencintai seseorang yang akhirnya melukai hati kita


"Beruntungnya kamu dapat memiliki seseorang yang sangat setia, Tapi sayang kamu tidak pandai menghargainya"


“Sekuat-kuat ikatan iman ialah cinta dan berkasih-sayang kerana Allah dan marah juga kerana Allah.”


Cantik tidak semestinya elok, Tak cantik tidak semestinya buruk. Kecantikan yang lebih baik adalah kecantikan dari dalam hati


"kadang-kadang kita tidak dapat apa yang kita impikan, lalu kita menyalahkan takdir kerana kecewa sedangkan kita tidak sedar apa yang kita perolehi adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan"


Aku sedih bila ditinggalkan,Aku sedih bila tak dihargai Tapi aku kuat kerana Allah,Aku bertahan kerana Allah,La tahzan innallah ma'ana


Walaupun kita sudah kenal lama dengan seseorang itu. Tidak semestinya kita kenal hati budi dia


Lelaki yang GENTLEMAN adalah lelaki yang dapat memegang setiap butir kata yang dijanjikannya dan dapat menunaikan janji tersebut


 " Aku Mencintaimu kerana Agamamu. Jika Hilang Agamamu, maka Hilanglah Cintaku Padamu."


Dalam hidup ni, kenangan yang paling indah selalunya tidak dirakamkan oleh kamera

Alhamdullilah , aku masih mampu bersabar walaupun disakiti oleh orang yang aku sayangi :')
“Untuk mendapatkan bidadari, kenalah kuatkan iman, baiki akhlak, dan tambah amal ibadat kepada Allah SWT sebab itulah cara melamarnya. ”

“Isteri solehah itu tak semestinya dia yang bergelar ustazah, tapi dia adalah mereka yang patuh pada perintah agama dan taat pada suaminya. ”


Bukan senang nak lupakan seseorang itu kerana orang itulah yang buat kita tersenyum, ketawa dan gembira semasa kita bersama dengannya :')


Walaupun hati saya sakit, saya diam dan pendam segalanya, Biar awak tak tahu yang saya sedih sebab awak.. :')


Awak jaga diri tau , lepas ni saya dah tak boleh nak jaga awak :')

Halalkan apa yang awak telah bagi pada saya dan terima kasih atas kenangan yang terindah itu :')

Bila awak sakit jangan lupa makan ubat tau sebab masa tu saya dah tak boleh nak suruh awak makan ubat lagi :')

Awak lupakan segala tentang saya dan kenangan kita demi awak dan dia :')
" Awak dah kecewakan saya jadi saya harap awak tak akan kecewakan dia seperti awak kecewakan saya "
Saya rindu awak tapi saya abaikan perasaan rindu kerana saya tahu awak kini milik orang lain
Saya relakan awak pergi kerana itu mungkin yang terbaik untuk kita :')

" Awak pilih dia jadi jangan cuba kembali pada saya lagi "


Semoga kebahagian masih ada untuk aku walaupun bukan dengan kamu ..

Aku akan selalu mendoakan kebahagian kamu bersama dirinya :')
" Mungkin yang pergi itu cinta namun yang akan datang nanti mungkin jodoh "

Kalau awak sedih carilah saya , saya akan selalu ada untuk awak tapi bila awak dah bahagia saya janji akan pergi dari hidup awak :')


Akan ada satu saat nanti awak akan merindui saya dan saya telah pun melupakan awak


Hargailah orang yang benar-benar mencintai awak. Jangan kerana awak sukakan orang lain, awak pergi meninggalkan orang yang ikhlas mencintai awak


Saya ni tak pandai gembirakan orang tapi saya akan cuba untuk gembirakan awak. Nak tahu sebab apa? Sebab saya tak rela tengok awak bersedih


Andai esok hari terakhir saya melihat dunia,Maafkan lah saya kerana memungkiri janji untuk mendampingi mu untuk hidup bersama


Saya tak boleh nak halang awak untuk SUKA sesiapa pun, asalkan awak tahu yang saya SAYANG awak. Pergilah dengan sesiapa pun yang awak suka, saya doakan awak BAHAGIA


Saya sayang awak, awak sayang saya. Awak benci saya, saya tak kan benci awak, sebab awak pernah buat saya bahagia


Perempuan bila lepas break, mesti kecewa teruk, malam tu mesti dia menangis sepuas-puasnya dan akan berpura-pura OK keesokan harinya :')


Tak perlu nak ucap rindu pada saya sedangkan awak sendiri yang menjadi punca kenapa saya pergi dari hidup awak dulu 


Dia hanya akan rasa kewujudan kita bila kita dah berhenti kisah pasal dia . Waktu kita ada, kita kisah pasal dia, sayang dia, dia tak nampak


Bila dah HILANG , baru kita sedar, Bila dah TERLUKA , baru kita faham, Bila dah terlalu RINDU, baru kita sedar dia sangat bermakna bagi kita


Perempuan kalau tak sayang dia takkan tunggu lelaki tu, dia takkan bagi peluang kedua kat lelaki tu. Cuma lelaki je yang tak faham 


Jika seseorang mula mengambil berat tentang awak,bermakna awak sudah mula wujud dalam hati dia.percayalah dia akan risau jika tiada khabar dari awak


Saya nak awak sekarang , harini , esok , minggu depan , bulan depan , tahun depan dan sampai hujung nyawa saya 


Orang yang kita cintai belum tentu akan menerima kita seadanya, tapi orang yang mencintai kita sudah pasti akan dapat menerima kekurangan kita


Kadang kita perlu belajar mencintai orang yang menyayangi kita dan belajar melupakan dia yang tak pernah menghargai kita walaupun dalam hati kita masih lagi berharap pada dia yang tak pernah pandang kita 


Wanita apabila dipandang nampak lemah dan kuat menangis. Kuat merajuk. Tetapi jika diselidik, wanita mempunyai hati yang sangat kuat.


Perempuan yang manja memang cepat merajut dan kuat menangis.Cuma lelaki yang sweet dan bersikap matang je mampu pujuk dan cairkan dia 


Kalau dia masih lagi menunggu kita walaupun kita dah banyak kali sakitkan hati dia , tolong jangan abaikan dia lagi . Mungkin dia adalah yang terbaik untuk kita 


Lelaki yang buat perempuan menangis tak hebat mana pun. Lelaki yang mampu buat perempuan ketawa ketika dia tengah menangis, ini baru hebat.


Perempuan bila...
Marah comey
Merajuk comey
Nangis pun comey
Semua comey..
tak tahu mana yang tak comel.. ^,^
tapi perempuan yang solehah lagi c0meyy..

♥♥..Subhanallah istimewanya PEREMPUAN ♥♥


Wahai lelaki, jika kau kasih dan cintakan perempuan itu,
•• Setialah kepadanya
•• Hormat kepadanya
•• Mencintainya sepenuh hati
•• Berlaku jujur kepadanya


• Kerana Mulut Badan Binasa
• Kerana Post Orang Terasa
• Kerana Dp Orang Jatuh Cinta
• Kerana Comel Orang Tergila2
• Kerana Peramah Orang Suka
• Kerana Curang Kaki ke Muka


Jangan sesekali merasa bahagia apabila menjadi cinta pertama kepada si dia, kerana yang pertama biasanya akan disusuli dengan yang kedua dan seterusnya.. namun, banggalah apabila menjadi cinta yang terakhir kerana yang terakhir tidak akan ada yang seterusnya.



Tidak perlu merasa takut kehilangan seseorang, karena masih ada banyak orang di sekililingmu yang takut kehilanganmu

Jangan memilih yang cantik , Kerana ia hanya sementara ! Tapi pilihlah yang baik dan ikhlas , dia akan selalu di hatimu...


biar tak CANTIK, tapi HATI LAWA biar tak HANDSOME tapi HATI COMEL biar KULIT GELAP tapi HATI TERANG biar MISKIN DUIT, tapi KAYA BUDI BAHASA



Lelaki yang 'AWESOME' akan mengakhiri percintaan mereka dengan lafaz 'AKU TERIMA NIKAHNYA' dan bukan sekadar melafaz 'I LOVE YOU' sahaja :)


Bercinta berpada-pada Jangan mengada-ngada Jangan tangisi yang sudah tiada Jangan mencari yang berada Cukuplah dengan apa yang ada.



Kalau tiada insan yang sudi meminjamkan bahu untuk kita bersandar ketika kecewa. Jangan lupa kita masih ada lantai untuk kita bersujud.


Allah pernah berjanji. Setitik airmata taubat membasih pipi seorang insan kerana takut akn kpdNya, Maka haramlah api neraka utk menjilatnya


Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu, Ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut duka di dadanya..


REDHA itu bukan bermakna tiada tangisan tetapi adalah penerimaan TANPA persoalan terhadap apa yang telah ditentukan ALLAH


Cinta Tak Mengenal Rupa. Tapi Tak Bermakna Cinta Itu Buta. Kerana Cinta Itu Kurniaan Allah Yang Esa. Semoga Allah Merestui Hubungan Kita.



Lelaki ibarat KUNCI manakala Perempuan umpama PINTU.. hanya KUNCI yang betul sahaja yang mampu membuka PINTU hati seorang perempuan. ;)



Bila kita teringat dia. Itu RINDU. Bila kita menangis untuk dia. Itu SAYANG. Bila kita doakan kebahagiaan dia walaupun tak bersama. Itu CINTA

Jαngαn mengeluh tentαng mαsαlαh, kerαnα Αllαh mempunyαi tujuαn untuk perjuαngαn kitα sααt ini. Pelαjαrilαh αpα yαng hendαk Αllαh αjαrkαn.


Tanpa Allah, kita tidak tercipta. Tanpa Ibu, kita tidak dilahirkan. Tanpa bapa, kita tidak sempurna. Tanpa keluarga, kita bukan sesiapa.


wanita hiasan dunia, seindah hiasan adalah wanita solehah, yang akan membahagiakan syurga.


Persahabatan ibarat sebuah buku. Ia mengambil masa yang sedikit untuk dibakar, tapi bertahun-tahun untuk ditulis :)


Jangan memburukkan seseorang kerana masa lalunya. Setiap orang pasti pernah salah dan setiap orang boleh belajar dari kesilapannya.


Airmɑtɑ Adɑlɑh Sɑtu² Nyɑ Cɑrɑ Bɑgɑimɑnɑ Mɑtɑ Berbicɑrɑ Ketikɑ Bibir Tɑk Mɑmpu Menjelɑskɑn Apɑ Yɑng Telɑh Membuɑt Perɑsɑɑn Kitɑ Terlukɑ :')


Walaupun kita pura-pura kuat, tapi Allah tahu kemampuan kita. Allah tahu bila masa kita lemah. Allah tahu bila masa kita rasa rapuh.


Setiap Manusia Mempunyai Jalan Hidup Berbeza .. Tapi Suatu Saat, Kita Tetap akan Menuju "Jalan yg Sama" iaitu Jalan KEMATIAN & AKHIRAT :')


Jangan halang jika dia ingin berubah . jangan perlekehkan jika dia ingin berubah . Tetapi kita patut malu sebab tak reti nak berubah !


Saya takut sangat bila orang lain cuba ambil perhatian awak sebab saya takut awak akan abaikan saya dan mungkin tinggalkan saya 



Kadang kita cuba kawal perasaan kita. Cuba senyum supaya orang tak tahu perasaan sebenar kita. Tapi kita tak selamanya akan kuat bertahan. Sampai satu masa akan terluah juga melalui air mata :')


Mungkin awak akan rasa terkongkong bila saya cemburu, bila saya marah, sentiasa nak tahu apa aktiviti awak. Sebenarnya saya bukan nak kongkong awak, saya buat semua tu sebab saya ambil berat. Harap awak faham :')


Bukan senang nak cari seseorang yang setia pada kita, sanggup terima kelemahan kita dan mencintai kita dengan sepenuh hati. Kalau dah dapat, tolong HARGAI dia.. :')


Saya berpura-pura gembira untuk melihat senyuman awak. Saya sorokkan air mata untuk mendengar tawa awak


Kalau sukakan seseorang, berdoalah pada Allah agar dijodohkan dengan dia. Tapi kalau kita tak dapat dia yang inginkan, bersyukurlah. Mungkin apa yang kita dapat tu lebih baik dari dia yang kita inginkan 


Seorang perempuan yang kuat cemburu sebenarnya seorang yang setia. Kalau dia tak cemburu langsung, bermaksud hatinya dah untuk orang lain


Perempuan tak perlukan harta,perempuan hanya perlu disayangi ^^


Tak semua perempuan pandai jaga hati lelaki dan tak semua lelaki pandai jaga hati perempuan.


bibir menyukir senyuman, hati menelan kedukaan.


setiap orang yg kita sayang, akan pergi tinggalkan kita suatu hari nanti.


Ingatlah bahawa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan melibatkan pengorbanan dan risiko yang besar.


kalau tengah marah, jangan keluarkan perkataan. Sebab masa tu ego yang bercakap, bukan hati.


Kehilangan kawan baik lebih perit dari kehilangan kekasih. Sebab tanpa diorang kehidupan kita takkan ceria seperti sekarang. :)


saat yg paling indah bg seorang wanita antaranya bila si suami menjadi imam solatnya


Jangan samakan cinta yang dari filem itu sama dengan realiti kita kerana FILEM itu arahan pengarah dan CINTA KITA arahan Allah S.W.T


Perasaan cinta itu bukannya harus di "Delete" tapi perlu di"Hidden"kan sementara waktu sehingga tiba waktunya di "Approve'' utk yg halal


Biar tak handsome asalkan gagah mengangkat takbir 5 waktu sehari semalam. Perempuan: Biar tak cantik asalkan auratmu terpelihara.


Kawan baik adalah kawan yang .. ●Paling awesome ●Paling gila² ●Paling istimewa ●Paling hebat ●Paling rapat bila bersama kita :')


Bila perpisahan itu berlaku kerana Allah, maka yakinilah Allah telah menuliskan yang terbaik untuk kita. Usah terlalu sedih.


Tiap hari teringat kau, Tiap hari tengok gambar kau, Tiap hari baca text dari kau. Sebab apa? Sebab aku rindukan kau :')


"Lelaki, ujian utamanya adalah "perempuan" Tapi, Perempuan, ujian utamanya adalah "Hati" Tempat tumbuhnya segala perasaan."


Happy moments, praise Allah. Difficult moments, seek Allah. Painful moments, trust Allah. Every moment, thank Allah.


K - Kau yg terbaik A - Aku sayang kau W- Walau pon ketika susah A - Apatah lagi ketika senang N - Nilai persahabatan kita sangat berharga


Janganlah engkau bersedih dengan rupa parasmu, sesungguhnya Allah menilai amalanmu, bukan rupa parasmu.


Don't pray for life to be easy. But pray for yourself to be strong.


Kebencian tidak dapat dimusnahkan dengan kebencian melainkan dengan kasih sayang


Sayangilah orang yang menyayangi awak sebaik mungkin . Mana tahu suatu hari nanti dia akan tawar hati dengan awak "


Tak selamanya yang mengemis cinta akan mendapat cinta. Tak selamanya yang mencari perhatian akan diperhatikan.


Perempuan itu ibaratnya pakaian buat lelaki
Menghangatkan disaat hujan , meneduhkan saat kemarau
 

Kau dan aku Seolah sudah sebati Malah saling melengkapi Saling memerlukan Tetapi Satu saje yg aku risaukan Suatu hari Kau berubah hati"


Sayangilah perempuan, Seperti seorang sahabat. Lindungilah perempuan, Seperti seorang adik. Dan Hormatilah perempuan, Seperti seorang ibu."


Saya bukan mencari yang terbaik. Tapi saya memilih orang yang mampu bersama saya susah dan senang "


αηdαι ηαmαkυ dαη ηαmαmυ tertυlis di Lυh Mαhfυz , kαmυ αdαlαh jodohκυ . Tetαpi αηdαi dαυη γαηg tertυlis ηαmακυ di αrαsh Allah itu gυgυr , jαgαlαh dirimυ wαhαi jodoh ツ


"Orang tua pernah cakap. Kalau kita sayang orang tu cuba kita lepaskan dia seketika. Bila dia datang cari kita
balik maka dia ikhlas menyayangi kita seadanya. Tapi kalau dia tak toleh kebelakang. Jangan sedih dia bukan untuk kita lagi. :')"


jadilah orang yang selalu bersabar saat tertekan , tersenyum saat sedang menangis , diam saat dihina , bersahaja saat memaafkan dan berjuang demi mencapai impiann ...


Bercinta itu bermakna hendak bersamanya ke syurga-NYA, dan apa-apa yang membawa ke neraka itu bukan cinta..


Ketika Kamu Sedang Menangis Untuk Seseorang . Pada Waktu Tuhh Allah Sedang Memeluk Mu Dan Berkata Ia Tidak Sesuai Untuk Mu


cantiknya seorang perempuan apabila dia tersenyum disaat tertekan. tabah saat dirinya dihina, tetap tertawa disaat hatinya sdang merana.


" Pesan Pada Hati , Tak Semua Orang Sukakan Kita , Tak Semua Orang Ikhlas Terhadap Kita , Dan Tak Semua Orang Jujur Dengan Kita , Manusia Sentiasa Berubah ''


Walaupun sebenarnya adakalanya kita berpura pura dalam senyuman, tidak mengapa, kerana dalam masa yang sama kita sebenarnya sedang membelai hati kita supaya tidak bertambah sedih atau sakit. Jadi, walau berat mana masalah atau kesulitan yang kita hadapi, usah mudah mengalah dan hadapi dengan senyuman.


ѕαчα вukαn mαlαíkαt чαng tαk вuαt
kєѕílαpαn ѕαчα jugα
вukαn ѕчαítαn чαng tαk αdα kєвαíkαn ѕαчα
cumα mαnuѕíα
αdα kєlєвíhαn dαn kєkurαngαn ツ



Jika kira berkasut pandanglah orang yang berselipar . Jika kita berselipar pandanglah yang berkaki ayam . Ia akan menjadikan kita sentiasa bersyukur .


Andai tak punya wajah yang cantik , tak penting . Yang penting usaha memiliki hati yang baik .


Jangan bersedih apabila tersisih kerana kadangkala bersendirian itu buat hati jauh lebih baik .


Manusia yang berjaya adalah manusia yang pernah gagal , manusia yang gagal adalah manusia yang pernah berjaya .


Jangan cepat menghukum . Orang yang kamu perlekeh boleh jadi lebih mulia dari kamu disisi Allah .


Lupakan apa yang telah menyakitimu pada masa lalu namun jangan lupakan apa yang telah kamu belajar daripadanya .


Bercinta itu bermakna hendak bersamanya ke syurga-Nya dan apa-apa yang membawa ke neraka itu bukan cinta .


Ada hikmahnya kenapa kita bertemu dan berpisah .


Apabila merasa tidak diperlukan lagi aku akan pergi walaupun rasa sayang dan cinta itu masih ada .


Cinta memang penuh misteri , tiada yang tahu bgaimana ia wujud namun ia dapat dirasai .


Kadang-kadang kita cuba hiburkan hati sendiri walaupun dalam kesedihan .


Siapa yang mahu perpisahan kerana perpisahan itu sangat menyakitkan namun setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan .


Kita tak mampu bahagiakan semua orang namun kita mampu untuk mendoakan kebahagian mereka .


Setiap kehidupan manusia umpama sebuah novel , terselit seribu kisah suka dan duka . Jadi jangan kita cepat menilainya jika hanya baru membaca sehelai dua .


Jangan menyesal dengan kehidupan masa lampau kita kerana  itu adalah satu suratan takdir . Tapi rancanglah kehidupan hari esok agar tidak tergelincir lagi .


Biar semua kesakitan aku simpan dalam poket seluar , nanti senang sikit aku nak buang kat tepi jalan


Ikhlaslah bila menjadi diri sndiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan .


Senyum tidak semestinya tidak menangis , menangis tidak semestinya akan menangis selamanya .


Jadilah orang yang selalu tersenyum saat tertekan , tersenyum saat menangis , diam sangat dihina , bersahaja saat memaafkan dan berjuang untuk mencapai impian .


Jangan biar orang guna kau macam rokok . Guna kau bila dia bosan dan pijak kau bila sudah habis .


FAKTA: Kitα TIDAK Boleh Nαk Ubαh Mukα Dαripαdα Buruk Jαdi Hαndsome Atαu Cαntik . Tαpi Kitα Boleh Ubαh Dαripαdα Perαngαi Buruk Menjαdi Yang Lebih Bαik ツ


Bukan Senang Nak Jadi Orang Yang Sempurna Di Mata Seorang Manusia, Walaupun Beribu Kebaikan Kita Buat, Tetapi Diri Kita Tetap Kurang Sempurna Pada Pandangan Manusia√


" Dulu kita rapat sangat , terlalu rapat
Tapi sekarang 
Macam tak kenal antara satu sama lain
Aku dah agak benda ni akan berlaku "


"Orang tua pernah cakap. Kalau kita sayang orang tu
cuba kita lepaskan dia seketika. Bila dia datang cari kita 
balik maka dia ikhlas menyayangi kita seadanya. 
Tapi kalau dia tak toleh kebelakang. 
Jangan sedih dia bukan untuk kita lagi."


" Apabila Orang Berkata Buruk Mengenai Kita Sedangkan Kita Tidak Pernah Mengusik Kehidupan Mereka . Itu Petanda Bahawa Kehidupan Kita Lebih Indah Daripada Mereka ツ


Sahabat sejati tak akan pernah berubah hati 


"Jangan tangisi yang sudah tiada
Jangan mencari yang berada
Cukuplah dengan apa yang ada

Terima dirinya dengan seadanya
Itulah yang dikata kasih yang setia"

"Pedulikan apa orang kata
Anda boleh berjaya ataupun tidak
Itu anda yang tentukannya"


Cemburu tanda cinta, marah tandanya sayang
Kalau curiga itu karana aku takut kehilangan


Aku cuba untuk melupakan kau walaupun sakit sangat bila kau tiada lagi disisi aku namun aku tahu aku kuat dan aku mampu hidup tanpa kau disisi aku .


 Ujian Allah bukannya bala, kadang-kadang kita tersilap tangkah, Tapi Allah tunjukkan jalan kembali kepada kita . Itu tandanya Allah masih sayang pada kita .


Tak apa la, biar jatuh tersembam menyembah bumi sekarang, asalkan gembira berpanjangan dikemudian hari, insha Allah .


Biarlah diam dianggap mati daripada bising menyakitkan hati .


"Sampaikan rindu melalui doa
Biar nampak macam lupa
Tapi dlm doa tak pernah lekang namanya,
Ini bukan madu or gula,
Cuma sweet sekali sekala"


Kadang dengan nikmat yang sedikit itulah yang mengajar kita erti untuk lebih bersyukur dan redha .


Kadang-kadang kita mengharap orang lain menemani hidup kita tetapi kita tidak sedar yang berada di hadapan kita itulah yang bakal menemani kita hingga ke Jannah .


Kenali wanita untuk dijadikan pasangan menuju alam perkahwinan , bukan untuk dijadikan kajian dalam percintaan .


Hidup ini ibarat lukisan, bila baik coretan maka baiklah hasilnya.Bila buruk coretannya maka buruklah hasilnya .


Banyak orang terlalu pintar menilai orang namun sayangnya dia terlalu bodoh menilainya dirinya sendiri .


Kekadang rasa kecewa sangat,bukan sebab cinta tapi kerana diri sendiri yang terlalu lalai dengan permainan dunia sehingga tak sedar diri hanyut begitu jauh .Bila datang ujian itulah masa mencari "DIA" , masa kita bersenang lenang dengan permainan dunia kita lupa siapa yang memberi nikmat kepada kita . 


Sesiapapun diri kamu berlajarlah menjadi matang.Bukan dari segi pemakaian sahaja malahan dari segi percakapan kerana itu lebih bagus .


Jauh mana pun hati kita dan dia , jauh mana pun dia dan kita berada kalau dah jodoh Allah tetap satukan ,Insyallah.


Jika engkau bisa membantu orang lain maka bahagiakanlah hatimu kerana Allah sedang menjawab doa orang tersebut melaluimu .


Sedangkan pasu yang dulunya setia dengan tanah bolehcurang dengan aiskrim inikan pula manusia .


Restu keluarga penting dalam sebuah perhubungan , kalau dah jodoh terima dan redha dengan ketentuan-Nya .


Jangan tanya tentang kelebihan dirinya tetapi tanyalah kekurangan dirinya supaya kita boleh melengkapkan kekurangan tersebut .


Mereka marah. Mereka membebel. Mereka garang. Itu semua sebab mereka sayangkan kita. Ibubapa mana yang tak sayangkan anak? Hargailah mereka.


Kadang² rasa kecewa sangat dengan orang yang kita sayang tapi hati tak nak mengakui kekecewaan itu . Wahai hati bertabah lah selagi mampu 😔

Sudah cukup bagi saya dapat melihat awak tersenyum bila bersama saya .


Jika rasa diri ini penting cari lah , buat masa ini saya memilih untuk mendiamkan diri .


Orang tak tahu susahnya kita menghadapi sesuatu perkara. Yang mereka tahu, cuma terus menghukum dan mengata .


Aku bila sayang , mati pun aku sanggup untuk kau tapi bila aku dah benci , kau mati pun aku tak pandang .


Bila kita gaduh , saya makin sayang makin rindu pada awak 



Kunci untuk sesebuah hubungan itu untuk kekal lama ialah kemaafan .


Kau bukan saja dah hancurkan impian dan harapan aku malah kau sendiri yang hapuskan memori kita berdua !

Jangan cuba² nak bermain dengan bunga , bunga nampak jer ayu tapi disebalik keayuan bunga tu ada racun yang mampu membunuh kumbang .


Sehari tak bertegur dengan awak rasa sunyi sangat sayang .. Hari² nak tengok awak walaupun dapat tengok dari jauh sebab hari² saya rindu awak sayang 😘


Tak apa biar kita sama² merasa bahagia dan derita kerana itu pilihan kita sendiri untuk mencintai dan menyayangi dia .


Walaupun awak selalu buat saya menangis tapi saya tak akan pernah lupa yang awak juga pernah buat saya bahagia .


Bila saya marah saya lebih suka mendiamkan diri kerana saya tahu apabila saya bersuara lidah saya akan menjadi lebih tajam dari sebilah pisau . 


Ramai orang memilih untuk menipu dengan alasan untuk menjaga hati orang lain. Tahu tak hati yang dijaga akan lebih terluka bila akan tahu kebenarannya .


Wahai angin , sampaikan lah rindu aku kepada dia .. Kalau dia menolak rindu aku , kau tiup bagi roboh je rumah dia 😝 wakawaka


Bila seseorang hadir dalamm hidup kita ingatlah bahawa Allah menghantar dia dengan dua sebab, sama ada sebagai pengajaran atau untuk bersamanya hingga ke syurga .


 Kita hidup memiliki dua pilihan iaitu memilih atau dipilih. Jika kita memilih , pilihlah yang terbaik buat kita dan jika dipilih jadilah yang tebaik buatnya dan jangan melihat seseorang dari fizikalnya kerana suatu saat fizikal pasti akan berubah seiring berjalannya waktu.


Cinta itu datangnya dari hati bukan dari rupa , kerana rupa akan berubah tetapi hati akan bersemi bersama cinta . 


 Cinta sejati datangnya tidak diundang perginya tak dinafikan jadi carilah tangan yang menggenggam tangan kita saat kita jatuh , mata yang melihat keindahan saat hati kita sempurna .


Pepatah dulu²
Madu yang aku beri , Racun yang kau balas
Pepatah sekarang
Madu yang aku beri , Madu juga yang kau balas 


Aku cuba meredha kan sesuatu yang amat berat dalam hidup aku .

Aku tak lama kat sini , satu hari nanti aku akan hilang tanpa khabat berita 😔




Kadang2 nak meluahkan segala yang terpendam dalam hati namun tahu tak akan ada yang mendengar .


Walaupun pada penghujungnya tidak dapat memiliki dirinya namun aku bersyukur kerana masih memiliki kenangan bersama dia .


Kadang2 , kita selalu tenangkan orang lain untuk terus kuat tapi sebenarnye diri kita sendiri pon tak kuat untuk melupakan kesedihan 😔


Bila orang hilang kepercayaan kepada kau , kau buat macam mana pun dia tak akan percaya kan kau macam dulu lagi . Ingat tu !

Aku cemburu bila orang yang aku
sayang layan orang lain walaupun 
hanya sebagai kawan , sebab dari 
berkawan lah permulaan aku cintakan kau . 


Jangan terlalu berharap dengan seseorang , nanti diri sendiri yang merana .. Memang dia dengan kita elok jer , tapi ingat dia bukan layan kita seorang je kan 😏





Perempuan ni dia suka sorokkan perasaan dia sebab kalau dia mengadu , bukan dilayan pun kekadang ..
Aku perempuan , aku tahu la 

Sementara aku masih hidup ni layan la aku . Besok besok aku dah takde tak payah la buat buat cari aku lagi . Masa tu kau jumpa batu nisan jer

Bila aku penat suatu hari nanti, aku akan cakap. "Cukuplah sampai di sini sahaja"

Kalau awak betul2 sayangkan saya awak tak akan melakukan perkara yang menyakitkan hati saya . 

Kadang2 mulut cakap "tak apa" tapi hati cakap "hampa". 

"Lupa sebenarnya yang aku cuma berjalan dalam mimpi bukan realiti"

Walau sekeras dan sekuat mana pun seorang perempuan itu , dia tetap perlukan lelaki untuk dilindungi dan bahu apabila menangis .


Sejak kenal awak , tak pernah tak sayang awak  Tak pernah tak rindu awak 😘


Jika dia bukan untuk aku , aku sudah bersedia terima hakikatnya. Demi kebahagiaan dan kehendaknya sendiri.


Kalau orang tanya apa yang aku impikan , aku akan jawab "Aku impikan kebahagiaan dengan kau " simple kan tapi kau sendiri musnahkan impian aku tu , maaf aku terlalu penat 😔




Jika dia pergi tinggalkn kita , kita belajar dari pengalaman dengan dia . Supaya tidak berulang apabila jumpa dengan insan yang lebih baik di masa akan datang .


Untuk dicintai tidak semudah mencintai 😔 


Saya tak tinggalkan awak , cuma bagi ruang kepada awak untuk berfikir apa yang terbaik untuk diri awak .


Bila Allah tidak beri , bukan bermakna Allah benci . Tapi mungkin ada sesuatu hal yang Allah mahu kita mengerti .


"Semakin kita dewasa, semakin kita tak nak meluah, semakin kita sunyi dan hanya mahu menjaga hati agar tidak saling menyakiti"


Biarlah kita nampak jahat depan manusia walau kita dah berusaha menjadi baik .


Cuma berharap esok mampu untuk melihat dia tersenyum dan ketawa .


Hati manusia susah nak baca , hati kita pun tak tahu ikhlasnya kat mana kan .


"sampai masa dia akan sedar pengorbanan kita"


Kadang2 perempuan kena kejam baru lelaki sedar diri sikit , kalau asyik berlembut juga sampai ke sudah tak habis2 membazir air mata ni 😏


Hargai peluang kedua dengan sebaiknya kerana tak semua orang berpeluang mendapat peluang kedua .


Terkadang lebih memilih untuk tersenyum , hanya kerana tak ingin menjelaskan mengapa bersedih .


| Perkenalan tak semestinya berakhir dengan perhubungan . Sebab belum tentu dia jodoh kita . Sebab itu tidak simpan harapan yang tinggi |


Marah macam mana pun tetap sayang, sebab dah sayang nak buat macam mana kan 



Kadang2 menyerah bukan kerana pasrah tetapi kerana penat memperjuangkan sesesuatu namun hanya 

sia2 😔


Maaf saya terlalu penat dengan semua ni , jangan sampai kesetian dan kejujuran yang saya pertahankan selama ini hilang begitu sahaja


Kita boleh buang rasa sayang, buang rasa cinta kita pada seseorang tu tapi ada satu benda yang kita tak dapat buang dan lupa sampai ke mati ialah "KENANGAN"


"Sujud to Allah and you will find what you lost"


Tiada apa yang lebih manis dari kebahagiaan. Dan tiada apa yang amat menyakitkan dari perpisahan. Kenangan tetap menjadi ingatan. Rindu amat menyakitkan"


Yang didepan tu sayang, yang di belakang itu bayang. Fikrlah siapa yang akan sentiasa bersama kita samaada yang berlari didepan atau yang mengejar di belakang.


Lebih baik ditolak atas dasar tak suka daripada diterima dengan keadaan terpaksa. Sakitnya sebuah kenyataan, sakit lagi sebuah lakonan.


Selalu terfikir bila pandang orang yang kita sayang sambil cakap dalam hati, agak-agak dia sayang aku macam aku sayang dia tak ?


Carilah yangan yang menggengam kita saat kita jatuh, ,ata yang selalu melihat kebaikan kita saat kita tak sempurna dan hati yang sentiasa menerima saat kita kesorangan.


Perbezaan antara aku dan pelakon, pelakon belakon depan kamera dan aku berlakon di depan orang.


Tak perlu ragu-ragu, kalau awak jaga saya elok-elok pasti saya akan jaga awak elok-elok.


Bila bagi bunga ia akan layu, bagi perasaan sayang akan dikhianati. Oleh itu aku hanya bagi kenangan supaya dihayati sampai bila-bila.


Sakit pedih bisa macam mana sekalipun, didik diri untuk terus tersenyum ketawa walau dalam jiwa menjerit menanggung derita.



Bila ada masalah besar jangan cepat down, sentiasa ingat bahawa kau ada Tuhan yang jauh lebih besar.


Ada ketika apabila lama tidak dihiraukan dan semakin dalam rasa sakit.. kita mula perlahan-lahan berhenti. Bukan berhenti mencintainya tapi berhenti menunjukan rasa cinta kepadanya lagi.


Kenapa seseorang tetap bertahan walau ia seringkali disakiti? Sebab cinta telah membutakan hatinya dan terbawa arus  kasih sayang.


Kita selalu tak sedar, orang yang selalu cuba buat kita tersenyum itu adalah orang yang sayang kita sangat-sangat. Walaupun kadang-kadang dia terluka, dia tetap mencuba sehingga satu masa dia akan undur diri juga.


Kalau rasa diri ini tak mampu jadi yang terbaik, pergilah dengan yang lebih baik asalkan kau tersenyum di sampingnya.


Yang elok tak semestinya baik, yang buruk tak semestinya jahat. Yang berupa berharta tak semestinya boleh bagi kebahagian dan yang miskin tak semestinya tak boleh bagi kebahagiaan.


Sejauh manapun kita pergi, kita tak akan dapat pergi dari kenangan sebab kenangan akan ada disetiap langkah perjalanan kita.


Belajarlah menyayangi seseorang yang sudah pasti menyayangi kita, daripada mengejar seseorang yang kita suka namun dia tak pernah peduli pada kita.


Kadang-kadang terlepas pandang bahawa Allah mengatur segala-galanya. Mungkin dia mahu kita bertemu otang lain yang lebih baik untuk kita dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai.


Tahu kenapa kitatak boleh nak baca isi hati orang ? Kerana Allah tak nak kita jadi penghukum bila tahu apa yang ada dalam hati mereka.


Jauhkan aku dari orang yang salah dan dekatkan aku dengan orang yang pelukan aku.


"Aku mencintaimu, aku memiliki kamu tapi aku tak boleh memiliki hatimu"


Saya tak harap kita bercinta sampai mati tapi saya harap rasa sayang awak pada saya tak akan mati walaupun saya sudah mati.


Suatu masa nanti kita kena terima hakikat yang sesetengah orang yang kita sayang hanya boleh berada di dalam hati kita tapi bukan dalam hidup kita.


Manusia hanya mencari dan mengejar cinta yang diinginkan tetapi lupa bagaimana cara menjaganya.


Jika cinta bisa membuat seorang perempuan setia pada satu lelaki kenapa cinta tidak bisa membuat lelaki bertahan dengan satu perempuan???


Apabila kita sudah tidak boleh DITEGUR itulah dinamakan Ego dana pabila kita merasakan diri kita BAGUS dan MEMANDANG RENDAH terhadap orang lain itulah TAKBUR.


Bertemu seseorang adalah takdir. Menjadi kawanya adalah satu pilihan tetapi jatuh cinta kepadanya bukan satu kebutulan. Ianya adalah satu ketentuan oleh Allah SWT.


Jangan pandnag rendah dan hina orang yang buruk, hodoh dan bodoh dimata kita. Kerana mungkin yang buruk semua tu yang boleh membahagiakan dan memberi kesenangan kepada kita.


Sebab cinta itu free bersepah-sepah manusia dimuka bumi ni curang kan..


Bila kau rasa macam mana kau pernah dibunag, kau akan sayang setiap orang yang datang dalam hidup kau.


Kalau tahu ada orang tak suka kita, baik diam senyum jer. Kucing yang Allah cipta comel gila tu pun ada orang tak suka inikan pula kita.


Orang tak nampak pengorbanan kita, orang tak tahu apa yang kita lalui tapi orang hanya nampak adalah kesalahan kita sahaja.


Tidak mahu yang sempurna cukuplah yang boleh memberi aku satu kebahagiaan dan senyuman.


Selagi kau perlukana aku selagi itu la aku ada untuk kau , tapi sekali kau minta aku untuk pergi aku janji tak akan muncul lagi dalam hidup kau.


Secantik manapun atau sebaik manapun seseorang perempuan itu, tak akan pernah dapat memusakan seorang lelaki yang tak tahu menghargai wanita.


Lebih baik diam dari menjelaskan apa yang kita rasa. Biar sakit hati uang dipendam daripada sakit hati kerana dia tidak memahami luahan hati kita.


Walaupun awak pernah buat saya menangis tapi saya tak akan pernah lupa awak juga pernah membuat saya tersenyum.


Kadang-kadang aku selalu tenangkan orang lain supaya terus kuat tapi hakikatnya diri aku sendri tak kuat untuk melupakan kesedihan.


Mengapa perlu ditambah lagi luka dihati ini sedangkan kau tahu aku menanggung seksa kerana tidak dapat hidup bersamamu lagi.


Jangan terlalu berharap dengan seseorang, nanti diri sendiri yang merana. Memang dia okey dengan kita tapi bukan dia layan kita seprang jer..


Bila kita redha dengan apa yang Allah tarik Dia akan kurniakan hadiah yang lebih banyak dan jauh lebih baik untuk kita.


Hijab bukan untuk menutup kekurangan diri tetapi menutup peseno keindahan setiap muslimah.


Aku bukan tempat persinggahan rehat dan rawat yang kau boleh singgah untuk berteduh sementara sebelum kau teruskan perjalanan.


Jika dia bukan untuk aku, aku sudah bersedia terima hakikat demi kebahagiaan dan kehendaknya sendiri.